A finn közvéleményt a napokban egy 95 éves hölgy stílusváltása izgatta a leginkább. A megosztó vitatéma: levetheti-e népviseletét közel 100 évesen egyik napról a másikra Elovena?
Szabad-e, jó ötlet-e ennyi év után a jól ismert, bevált és sokak által kedvelt külsejét egy más, modernebb, de talán kevésbé jellegzetesre cserélnie? Az új külcsíny valóban korszerűbb-e? Vajon a nemzetközibb, letisztultabb outfit indokolt-e, vagy az újítással épp a lényeg vész el?
Hogy ki is Elovena? Egy jól ismert márka. A népszerű Elovena zabtermékek dobozain egy örökfiatal lány látható, aki bájos mosolyával évtizedek óta örvendezteti meg a finneket akár nap mint nap.
A sok-sok év alatt az Elovena-lánynak sikerült az, amire mi, földi halandók legfeljebb csak vágyakozni tudunk: az apróbb, szinte alig észrevehető „ráncfelvarrásokat” leszámítva szinte semmit sem változott. Ikonikus alakja egy biztos pont volt a folyton változó világban. Most pedig a tulajdonosok a marketingfelelősökkel tanácskozva úgy döntöttek, itt az ideje az arculatváltásnak.
Az emblémacserét részben az indokolja a döntéshozók szerint, hogy a finn Raisio Group a zabból készült termékeit kiviszi a nemzetközi piacra. A cég ugyanakkor azt gondolja, hogy a hazai közönség számára is kifejezőbb az új Elovena-figura, hiszen a régi egy olyan korban született, amikor a népviselet még általánosabban elterjedt és közismertebb volt. Az új Elovena – az elképzelések szerint – egyértelműen finn, ugyanakkor szándékosan kortárs, egy közülünk.
Egyelőre, úgy tűnik, az imidzsváltás nem arat túl nagy sikert a zabkásáért rajongók országában, bár tény, hiteles közvéleménykutatás nem készült a témáról. Elovena-lány pedig – igaz, az ő véleményét senki nem kérdezte –, ugyanazzal a higgadt mosollyal szemléli a körülötte zajló eseményeket, ahogyan azt teszi 1925 óta mindennap.
Ha szeretnél a Finland News rendszeres olvasójává válni, megtalálsz a Facebookon is.